10 ans depuis le déclenchement des révolutions arabes : Quelles transformations politiques et sociales? Regards sur les trajectoires postrévolutionnaires en Tunisie et en Lybie

Organisé par le CIRAM, ESEI, Université Laval

Date : Lundi 1er novembre 2021

Heure : 10h – 13h

Mot d’ouverture: Francesco Cavatorta, Directeur du CIRAM

Conférencier :

• Fabrizio Cuccu, Dublin University et Alessandra Bonci, Université Laval: How the moderate/radical divide shapes the security apparatus in Tunisia.
  • Ameni Mehrez, Central European University : The Determinants of Voting Behavior in the 2019 Tunisian Election.
  • Nada Ahmed, Ulster University : An intertwined system of repression and corruption. Tunisia’s Truth & Dignity Commission’s (TDC) report.
  • Nate Grubman, Stanford University : The Party System in Tunisia’s Marginalized Regions.
  • Fabio Merone, Independent researcher : Islamic Political Theology: building the Tunisian political community.
  • Pietro Marzo, Université Laval : Decentralization and Local Governance in Libya. Challenges and Opportunities.

En co-modal : Salle DKN-1242 et sur zoom: https://ulaval.zoom.us/j/65541768505?pwd=eTgxT0pDeWlkWkFMeGhwR3UzMldTdz09